Què vols saber?

Com es pot entrar a l'Escolania?

Com és el dia a dia

Què estudien?

mes

Els escolans a Montserrat estudien el mateix que els nois de la seva edat. Però a més, fan molta música: toquen dos instruments cada un (el piano i un altre instrument de l’orquestra), fan llenguatge musical, cant coral, classe d’orquestra...

Com és l'Escolania per dintre?

mes

Aquí pots veure algun dels espais de l’Escolania en el vídeo de la Jornada de Portes Obertes.

Quant dura l'estada?

mes

La majoria de nois entren a 4t de Primària, i algun a 5è. L’estada a l’Escolania s’acaba a 1r o 2n d’ESO, en funció de l’evolució de la veu.

Com és la setmana d'un escolà?

mes

De dilluns a divendres, els escolans se solen quedar a Montserrat (els que volen, si són de prop poden anar a casa cada dia).
Des de fa uns anys, cada divendres a la tarda els escolans van a casa per estar amb les famílies, i tornen el diumenge per cantar a la Missa i a les Vespres. El diumenge és especial: és un dia de convivència de famílies, i la majoria de famílies passen el dia a Montserrat compartint els uns amb els altres. Els que volen, van a dinar a casa. Però l’AMPA és molt activa, i al llarg de l’any se solen organitzar diferents activitats pels pares i germans.

Com són els escolans?

mes

Els escolans són nois absolutament normals: juguen, riuen, ploren, s’il·lusionen, s’enfaden, n’hi ha de més moguts, n’hi ha de més calmats, alguns són més trapelles, altres no tant... Sí que és veritat que a l’Escolania es donen algunes característiques que potser no són el més habitual en els nois d’aquesta edat: l’interès per la música clàssica, el gust de molts per la lectura, la seva valentia per actuar en públic davant de molta gent, la manera que tenen de parlar amb els mitjans de comunicació... I en una cosa són excepcionals: quan canten, arriben al cor de les persones, i gent de tot el món s’emocionen en sentir-los cantar.

Què mengen?

mes

Els escolans mengen una dieta equilibrada, seguint l’assessorament d’una nutricionista. Els àpats són elaborats per un equip de cuiners que fan cuina casolana. Al llarg de la seva estada, s’intenta que els escolans aprenguin a menjar de tot.

D'on vénen?

mes

Els escolans vénen de tot el territori català. Ocasionalment, n’ hi ha hagut també d’altres zones dels Països Catalans.

Qui paga l'Escolania?

mes

Els pares dels escolans paguen un 20% de l’estada del seu fill a Montserrat. El Departament d’Ensenyament paga una part de l’escola. A través de la Fundació Abadia de Montserrat 2025, hi ha algunes ajudes d’espònsors. I la resta de despeses, que és la major part, les assumeix l’Abadia de Montserrat. Ara bé, cap noi no deixa d’estar a l’Escolania per un tema econòmic: l’important és tenir una bona veu i unes bones aptituds per la música.

Avantges per les famílies

mes

Cada diumenge, les famílies disposen de plaça de pàrquing, d’un espai per als àpats, i descomptes diversos en el Santuari. Però l’enriquiment més important que viuen les famílies a Montserrat és la convivència amb els altres pares i germans, i amb tots els qui formen part de Montserrat.

A quins països han anat a cantar?

mes

A molts: Estats Units, Rússia, Japó, França, Itàlia, Alemanya, Xina, Bèlgica, Polònia, Suïssa, Hongria, Ciutat del Vaticà, Puerto Rico, Holanda, Andorra, Luxemburg, Regne Unit, Canadà, Mònaco, Àustria, Israel, Portugal.